Wednesday, February 17, 2010

Masih Ada Lagi Rupanya Mahasiswa Islam Yang Tidak Kenal Erti Malu

Kempen yang dilakukan di Malaysia bagi membanteras gejala sosial

Agak terkejut baru ini apabila mendengar laporan daripada sahabat kepimpinan mengenai kes sosial yang berlaku di Malam Valentine Day, setiba saya pulang dari Dumyat. Sewaktu Hari Valentine Day, saya dan beberapa rakan yang lain berada di Dumyat dalam satu pogram Ramah Mesra dalam menyampaikan beberapa amanat kepada mereka di sana.

Malam 14 Feb, Hisbah beserta beberapa BP yang lain sempat melakukan Ops Valentine bagi memastikan ketiadaan gejala sosial sempena hari tersebut.

Namun, kes agak banyak di beberapa tempat yang memang menjadi port pasangan couple termasuk jugak 'couple anta anti'. Yang lebih rasa terkejut dan marah, ada juga satu pasangan yang ditangkap, wanita tersebut berkata kepada salah seorang wakil Hisbah : "eh, ustaz x kan x kenal saya kot. Malam tahun baru juga, ustaz yang jumpa saya keluar kan." Teruk2, dahla wat salah, xder rasa malu pulak 2.

apa2 pun syabas kepada Hisbah dan sesiapa yang sudi membantu. Saya kira untuk kian kali akan datang, Ops dan rush mesti kerap dilakukan lagi bagi membangkitkan kembali aura dan gelombang biah solehah.

begitu juga, saya seru kepada mereka yang masih baik, sama2 banteng tenaga dalam amal makruf dan nahi mungkar. Dan kepada mereka yang suka kepada sosial ini, jangan lakukan lagi, anda masih ada ruang untuk berubah....

Ops Valentine yang dilakukan oleh Dewan Pemuda bagi memastikan rancangan halus yahudi dibanteras

No comments:

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails