Thursday, November 11, 2010

DPM Tanta & Shibin El-Kom Tuan Rumah Bagi Konvensyen DPM Ke-IV


KAHERAH, 10 Nov - Antara 3 Resolusi Tindakan yang terhasil daripada Konvensyen PMRAM pada 3 November lepas ialah mengadakan Konvensyen DPM ke-IV. Ia bertujuan bagi membincangkan lagi susulan mengenai permasalahan isu pemusatan mahasiswa/wi baru di Kaherah yang berkait rapat dengan survival masa depan DPM.

Sehubungan itu, Konvensyen DPM ke-IV yang dirancang pada sesi 2011 akan dilaksanakan di muhafazah Tanta dengan menjadikan DPM Tanta & Shibin El-Kom sebagai tuan rumah.

Pemilihan tuan rumah bagi Konvensyen DPM ke-IV tersebut merupakan hasil perbincangan antara semua Pengerusi DPM bersama-sama dengan Ketua & Unit Muhafazah PMRAM pada 7 November lalu, Hari Ahad.

Konvensyen terakhir yang dijalankan adalah pada tahun 2007 yang lepas di muhafazah Mansurah. Bahkan sebelum ini Konvensyen DPM ke-II yang dijalankan pada tahun 1998 turut juga berlangsung di muhafazah Mansurah, begutu juga dengan Konvensyen DPM pertama yang dibakalkan pada tahun 1995 yang dijadualkan sepatutnya berlangsung di muhazafah Mansurah.

Konvensyen yang bakal diadakan ini bakal membincangkan beberapa agenda khusus berkaitan dengan DPM bagi merancang dan memperkasakan DPM di bawah kesatuan PMRAM di masa hadapan.

Naib Presiden II, merangkap Ketua Lajnah Muhafazah, Saudara Azlan Haji Alias menyifatkan bahawa KOnvensyen DPM ke-IV ini merupakan satu agneda yang sangat besar dan penting dalam merangkan survival DPM di masa hadapan lebih-lebih lagi apabila pada tahun ini, mahasiswa/wi baru di pusatkan di Kaherah.

Bahkan beliau turut mengingatkan semua mahasiswa/wi agar tidak kalut dan lari fokus terutama dalam tempoh peperiksaan ini mengenai masalah yang berlaku.

Mengenai meklumat lanjut berkaitan dengan Konvensyen DPM ke-IV akan dimaklumkan dari masa ke semasa.

Sumber asli : pmram.org

No comments:

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails