Friday, February 5, 2010

Sama-sama Kita Jayakan Misi Syaqah PMRAM


insyaallah bermula 4 Feb dan bebarapa tarikh lain yang akan disusun, Road Syaqah PMRAM beserta Hisbah akan dibuat pada seluruh peringkat BKAN dan DPM. kesinambunagn road show ini selepas rehat selama beberapa tempoh bagi memberikan laluan kepada peperiksaan kini bermula dengan destinasi yang seterusnya iaitu BKAN Perak.

sebelum ini, sebanyak 3 destinasi telah dijalankan iaitu di DPM Shoubra, BKAN Terengganu dan BKAN Johor. alhamdulillah hasil 3 destinasi sebelum ini agak memberangsangkan. mengikut laporan yang diterima Road Show Dana Syaqah ini bermanfaat dalam menjelaskan isu Syaqah PMRAM secara terang. dengan tayangan dokumentari selama 13 minit, beberapa isu dan sejarah yang berkaitan diperjelaskan satu per satu..

kini hanya menanti masa bagi kita terus menjelajah untuk menghidupkan kembali memperingati kempen Dana Syaqah PMRAM.

saya amat suka menekankan beberapa aspek setiap kali road show ini dijalankan, antara :

1) sekiranya PMRAM memiliki sebuah syaqah secara mutlak, maka perbelanjaan tahunan PMRAM bagi menampung sewa pejabat akan dapat diselamatkan iaitu hampir LE 30 ribu.
2) justeru LE 30 ribu tersebut dapat digunakan mengikut keadaan sesuatu samada dari sudut dakwah/ tarbiyah, pendidika/ thaqafah dan kebajikan / kemasyarakatan.
3) isu syaqah merupakan sebagai tanda ingtan kita terhadap arma dan perjuangan abang-abang lama dalam mempertahankan hak. kita bukan merayu atau menuntut dengan cara bersedekah ke atas arma, namun ia adalah hak PMRAM. justeru hak PMRAM tersebut layak diperjuangkan sebagaimana hak umat Islam ke atas Masjid Aqsa.
4) PMRAM meminta ahli khususnya membantu segenap aspek yang termampu samada dari sudut wang, tenaga dan idea.

ayuh..sama2 kita jayakan. tidak kira yang berada di Mesir mahupun di luar Mesir, sama2 kita jayakan Misi Syaqah PMRAM ini...

bagi mengetahui berita2 mengenai Syaqah PMRAM layari :
www.pmram.org atau
www.dana-apartmen.blogspot.com

No comments:

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails