Monday, February 15, 2010

DPM Dumyat Merupakan Salah Satu Kubu Kuat PMRAM

13 & 14 Feb yang lalu, bersama-sama dengan sahabat BP yang lain, iaitu Labib sempat mengunjungi DPM angkat kami, Dumyat, nun jauh di seberang laut (di samping sempat berkunjung ke Bazaria Mansurah dan singgah sebentar di Pogram Q Zaq Ziq). Turut serta bersama kami, Bazli PMC bagi membantu menjayakan Road Show Syaqah PMRAM.

Perjalanan ke Dumyat merupakan salah satu agenda bagi Gerak Kerja RAKYAT. Bagi saya ini merupakan satu gerak kerja tambahan dalam memperkukuhkan ukhwah dan menjana kasih di antara PMRAM dan DPM Dumyat secara khusus.

Di antara agenda yang telah kami lakukan ialah :
1) terjah ke rumah2 pimpinan AJKT DPM Dumyat dan ahli - 13 Feb
2) Ramah Mesra bersama ahli DPM Dumyat - 14 Feb


Di antara ahli yang hadir, kebanyakkan mereka telah pulang ke Kaherah dan luar muhafazah yang lain. Bagaikan mini usrah..insyaallah pertemuan yang membuahkan hasil yang mantap.


Selaku BP angkat Dumyat, sempat menyampaikan beberapa amanat dan pesanan. Dalam kesempatan yang ada mengajak hadirin mengingati kembali kisah Thalut yang merupakan kelompok yang kecik namun mampu mengalahkan Jalut dan tenteranya walaupun sangat besar dan gah. Suatu pengiktibaran yang mesti diperhatikan..

BP Labib turut menegaskan konteks sebenar mahasiswa dan peranannya. 3 langkah persediaan yang ditekankan kukuhkan iman,hijrah dan jihad. Di antara cabaran masa kini bagi mahasiswa ialah individu, keluarga, sahabat dan masyarkat. Ingatlah bahawa mahasiswa merupakan agen perubah bagi membentuk biah islamiah....


Ramah bersama BP angkat, soalan, cadangan dan muhasabah dibukakan ruang yang seluas-luasnya...yang penting betulkan niat dan ikhlas..



beberapa rumah ahli yang berjaya diterjah...

di akhir Ramah Mesra beberapa penekanan yang sempat diberikan :
1) DPM Dumyat mesti perkukuhkan diri dalam menjadi salah satu kubu kuat PMRAM dalam menyokong dan mendokongi PMRAM dulu, kini dan selamanya.
2) para hadirin yang hadir serta ahli DPM Dumyat mesti bersiap sedia dalam menjayakan unit amal gerak gempur dalam membanteras maksiat dan membantu Hisbah PMRAM.

semoga diberikan masa dan kesempatan untuk menjenguk kembali DPM Dumyat...

jumpa lagi...

No comments:

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails