Saturday, March 19, 2011

Terima Kasih Kepada Semua Pihak Yang Terlibat




KAHERAH, 18 Mac
– Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua pihak yang terlibat dalam menghulurkan bantuan dan kebajikan kepada mahasiswa/wi Malaysia di Mesir semasa isu demonstrasi rakyat Mesir pada 25 Januari yang lepas.


Pihak PMRAM juga melahirkan rasa bersyukur atas keprihatinan yang telah ditunjukkan oleh pihak kerajaan Malaysia yang telah membawa pulang lebih 9000 mahasiswa Malaysia yang menuntut di Mesir atas dasar menjaga keselamatan dan kebajikan mereka daripada bahaya ekoran tercetusnya demonstrasi di Mesir.

Bahkan juga kepada kerajaan-kerajaan negeri yang telah membiayai tiket penerbangan pulang ke Mesir bagi mahasiswa/wi Malaysia mengikut negeri masing-masing serta kebajikan yang telah diperuntukkan sepanjang keberadaan mahasiswa/wi di Malaysia dengan beberapa pengisian dan program yang bermanfaat.

“Selain itu, kita juga mengucapkan terima kasih kepada pihak ILMAM (Ikatan Lepasan Mahasiswa Mesir) yang telah banyak membantu PMRAM secara langsung di peringkat Malaysia dalam isu ini. Tidak lupa juga kepada kepada Lembaga Zakat di peringkat negeri serta beberapa badan-badan dan NGO yang terlibat samada secara langsung mahupun tidak,” ujar Saudara Muhamad Zuhaili Saiman, Timbalan Presiden PMRAM yang kini berada di Mesir bersama beberapa Badan Pengurus yang lain.

Maklumat terkini yang diterima di peringkat PMRAM, penghantaran pulang mahasiswa/wi Malaysia ke Mesir sedang giat dilakukan seawal 5 Mac yang lalu yang dimulai oleh kerajaan negeri Kedah.

Melalui PMRAM Cawangan di setiap peringkat, PMRAM turut menghulurkan bantuan penuh bagi memastikan kedatangan mahasiswa/wi Malaysia yang sampai di Mesir terjaga dengan kerjasama baik daripada pihak pegawai negeri. Dijangka trip terakhir mahasiswa/wi yang akan tiba di Mesir adalam pada bulan April ini.

sumber asal : pmram.org

No comments:

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails