Thursday, October 21, 2010

Konvensyen PMRAM Bakal Tiba November Ini


KAHERAH, 17 Oktober - Persekutuan Melayu Republik Arab Mesir (PMRAM) akan mengadakan Konsensyen PMRAM pada bulan November nanti.

Konvensyen PMRAM yang bakal menyaksikan himpunan seluruh AJKT Cawanagan itu bakal membincangkan beberapa perkara besar dalam memaju kesatuan PMRAM terus bergerak maju ke hadapan.

Menurut Timbalan Presiden PMRAM yang juga merangkap Pengarah Konvenseyen PMRAM pada kali ini, Saudara Muhamad Zuhaili berkata Konvensyen PMRAM yang diadakan adalah untuk mengemaskini perjalanan pentadbiran di seluruh peringkat agar lebih teratur dan bersistem.

Selain itu, konvensyen itu juga bakal menyaksikan perbincangan di kalangan pimpinan PMRAM pusat dan cawangan dalam mengatur strategi dan tindakan dalam isu yang dibawa.

Konvensyen yang bertemakan "Kita PMRAM" itu merupakan program sulung dalam menghimpunkan tenaga penggerak utama PMRAM iaitu ajkt di seluruh cawangan. Jumlah keseluruhan yang dilaporkan adalah sebanyak 310 antara akjt ikhwah dan akhwat.

"PMRAM kini sedang sibuk menyusun dan memastikan kekuatan PMRAM di seluruh tempat digerakkan secara menyuluruh dalam membawa imej kebajikan dan sebagai persatuan induk yang menjadi wadah perjuangan mahasiswa Islam di bumi Mesir ini. Kita mahu menjadikan Konvensyen PMRAM sebagai tempat perbincangan bersama dalam mengorak langkah mengukir kejayaan bersama di bawah kesatuan PMRAM," jelas Timbalan Presiden, Muhamad Zuhaili Saiman.

Justeru, setiap AJKT peringkat cawangan mesti bersiap sedia untuk menghadirkan diri ke Konsvensyen PMRAM tersebut dan memahami etika badan dan unit bagi persiapan awal ke konvensyen.

Tarikh, masa dan tempat akan dimaklumkan kemudian melalui Lajnah & Unit Perancang PMRAM kemudian.

Sumber asli : pmram.org

No comments:

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails