Tuesday, August 31, 2010

KWSP taja empat pelajar cemerlang lanjut pengajian di UK


AZAREA JULIANA  menunjukkan sijil biasiswa diterima sambil diperhatikan Samsudin (kanan), Ketua Pegawai Eksekutif KWSP, Tan Sri Azlan Zainol (dua dari kanan) dan Pengurus Besar Kanan Pengurusan Sumber Manusia KWSP, Abdul Wahab Nasir pada majlis penyampaian Anugerah Biasiswa KWSP di Kuala Lumpur, semalam.
AZAREA JULIANA menunjukkan sijil biasiswa diterima sambil diperhatikan Samsudin (kanan), Ketua Pegawai Eksekutif KWSP, Tan Sri Azlan Zainol (dua dari kanan) dan Pengurus Besar Kanan Pengurusan Sumber Manusia KWSP, Abdul Wahab Nasir pada majlis penyampaian Anugerah Biasiswa KWSP di Kuala Lumpur, semalam.

KUALA LUMPUR: Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) memberi biasiswa penuh kepada empat pelajar cemerlang bagi mengikuti pengajian peringkat ijazah pertama di United Kingdom dalam usahanya membangunkan sumber manusia.

Pengerusinya, Tan Sri Samsudin Osman, berkata program biasiswa KWSP yang diperkenalkan sejak 2006 itu bertujuan membangunkan keperluan modal insan dengan menghantar pelajar cemerlang melanjutkan pengajian di luar negara.

“KWSP berharap pemberian biasiswa ini akan meningkatkan kemampuan organisasi memenuhi permintaan rakyat Malaysia yang berpengetahuan tinggi serta mampu memacu organisasi ke tahap pencapaian lebih tinggi.
“Penerima dipilih berdasarkan pencapaian akademik cemerlang, berintegriti dan berpotensi menjadi pemimpin,” katanya dalam satu kenyataan di sini, semalam.

Azarea Juliana Rafique Haniff yang melanjutkan pengajian ke Universiti Warwick, United Kingdom adalah salah seorang daripada empat pelajar cemerlang berkenaan.

Sumber asli : bharian.com.my

p/s : akan datang kalau leh sponsor mereka yang ke Mesir pun baik jugak :)

No comments:

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails