Saturday, August 8, 2009

Dataran Hayyu Asyir bergegar dengan kemeriahan warna-warni



menakjubkan! mempersonakan! meriah! GEMPAK!

mungkin ini kalimah yang akan terkeluar daripada lidah anda sekianya anda berada di dataran Hayyu Asyir semalam (8 Ogos jam 9 malam sehingga 11 malam) bersempena pogram perasmian EGP PMRAM 09 (Ekspo Gempak PMRAM 09). kemeriahan dan kehangatan sangat ketara dan mungkin ini yang boleh dikatakan firstime di dalam sejarah yang tidak pernah dilakukan oleh mana-mana pihak selain pihak. bahkan saya rasa bukan tidak pernah, malah tidak mampu dilakukan oleh pihak selain PMRAM.

sememangnya pogram ini diklasifikasikan sebagai pogram SUPER MEGA memandangkan acara, konsep dan perbelanjaan yang menelan beberapa angka. tahniah dan mantap kepada bahagian pelaksana dan perancang bagi pogram tersebut.

suasana yang dirasai di malam perasmian mungkin boleh memadamkan kerinduan mereka terhadap sambutan kemerdekaan yang disambut di peringkat Malaysia. tema yang digunakan iaitu warna-warni menjadikan dataran Hayyu Asyir betol-betol meriah dan bbergegar dengan beberapa persembahan yang mantap sebagai warna-warni Malaysia yang dipersembahankan oleh adik-adik Buuth, kumpulan kompang, skuad waja diri Taek Wado, sketsa pentomen kemudian diikuti dengan perarakan motor-motor besar (BSA), perbarisan Badan Kebajikan Anak-Anak Negeri (BKAN) dan Dewan Perwakilan Mahasiswa (DPM).

dan diakhir perasmian selepas ucapan perasmian dan gimik perasmian, letupan bunga api menghangatkan suasana. dan bendera gergasi sebesar bangunan asrama dikibarkan dari atas bangunan asrama selangor akhwat ke bawah.

mungkin inilah rahmat yang telah dikurniakan oleh Allah kepada PMRAM di dalam mengerahkan usaha untuk menyatukan suara anak-anak Melayu di perantauan Mesir ini. inilah konsep ONE MALAYSIA dan KERAJAAN PERPADUAN yang berjaya ditunjukkan oleh PMRAM. semua rakyat di Malaysia turun, berhimpun dan bersatu di dalam menjayakan pogram tersebut. tahniah diucapakan.

mungkin gambar pada malam tersebut belom diuploadkan menyebabkan tidak dapat ditunjukkan di sini..nantikan, saya mungkin akan tonjolkan apabila dapatkan sudah dapat daripada pihak wartawan..tunggu.......

No comments:

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails