Friday, November 5, 2010

Konvensyen PMRAM : "Pimpinan Mesti Kurangkan Berleter, Banyakkan Merancang" -Timbalan Presiden


PDF Print E-mail
zuh li.jpgKAHERAH, 4 Nov - Timbalan Presiden PMRAM, Saudara Muhamad Zuhaili Saiman menegaskan kepada semua pimpinan di seluruh peringkat Cawangan agar banyakkan merancang dalam menyelesaikan satu-satu masalah, dan kurangkan bercakap banyak tanpa memikirkan cara untuk menyelesaikan masalah yang berlaku.

Beliau menegaskan perkara tersebut dalam slot Bicara Semasa di Konvensyen PMRAM pada 3 November 2010 di Dewan Solah Abdullah Kamil. Beliau yang mengendalikan slot tersebut mengingatkan para pemimpin untuk memberikan idea berkenaan isu yang dibawa dalam slot tersebut iaitu 2 usul PMRAM dan isu pemusatan mahasiswa/wi baru di Kaherah.

2 isu ini dibawa ke dalam Konvensyen PMRAM bagi memastikan sensitivti pimpinan di peringkat cawangan terus cakna dan sama-sama memikirkan tanggungjawab terus tanpa hanya membiarkan hanya PMRAM Pusat sahaja yang bertindak.

Sehubungan itu, beberapa video yang berkaitan turut ditayangkan bagi menjelaskan agenda yang mesti dimainkan bagi setiap isu.

Dalam slot Bicara Semasa yang bermula pada jam 4.30 petang sehingga 8.30 malam tersebut menyaksikan bahawa pimpinan setiap cawangan terus cakna mengenai isu yang dibawa dan bersama-sama memberikan pandangan dan cadangan bagi tindakan bersama.

Tidak ketinggalan, seorang Exco Mahasiswi dari PMRAM Cawangan Melaka yang menceritakan suasana mahasiswa di Malaysia dan mengharapkan suasana mahasiswa berintegriti turut sama berlaku di Mesir ini.

Kebanyakkan Exco yang bangun menekankan Muzakarah Berkelompok untuk lebih diperkasakan memandang Muzakarah Berkelompok merupakan tunjang utama dalam memantapkan fikrah sebelum dibentuk menjadi acuan dalam membina syaksiah.

Sebelum slot tersebut berakhir, satu persidangan meja bulat antara beberapa pimpinan PMRAM Pusat dan PMRAM Cawangan bagi mencetuskan resolusi tindakan bersama. Sebanyak 3 resolusi tindakan bersama telah dicetuskan dan akan dilaksanakan selepas tamat Konvensyen PMRAM.

Slot Bicara Semasa tersebut diakhiri dengan tayangan video Nostalgia DPM siri 2 bagi mengenang kembali keutuhan kekuatan PMRAM di DPM selama 18 tahun, seawal penubuhan DPM pada tahun 1992.

sumber asli : pmram.org

No comments:

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails